توضیح دادن نشانه ضعف است

چند وقت پیش ویدئویی از #مهران_مدیری دیدم که ایشان در آن ویدئو و مصاحبه، یک جمله کلیدی گفت با این مضمون که

 

«توضیح دادن نشانه ضعف است»

 

 

 

شما هر وقت تلاش می کنید چیزی را بیشتر توضیح بدهید بیشتر ضعیف هستید، در نتیجه قدرت در این است که شما در هیچ زمینه ای هیچ وقت توضیح ندهید و کاری را که به نظرتان صحیح و درست است انجام داده و بدانید که حقیقت هیچ وقت پنهان و پشت ابر نمی ماند و بعد از یکسال، دوسال، پنج سال یا ده سال، آنهایی که قضاوت کردند، متوجه اشتباه خودشان می شوند.

 

تجربه ثابت کرده که هرچقدر بیشتر توضیح می دهید بیشتر فحش می خورید و بیشتر به شما حمله می شود تا نهایتاً به جایی می رسید که به گریه می افتید و بعد از آن باز هم فحش خواهید خورد و قضاوت خواهید شد ».

 

چرا نباید درباره تصمیماتمان به دیگران توضیح بدهیم

 

به جرات می گویم که این صحبت های مهران مدیری و تجربه او در این زمینه، یکی از بزرگترین درس ها و نکته های آموزشی زندگی در جامعه فعلی ماست و من وقتی از این جملات و این نصایح در زندگی شخصی خودم استفاده کردم تازه متوجه شدم که قبلاً وقت، انرژی و اعصاب خودم را برای توضیح به دیگران، بیهوده تلف می کردم و چقدر در برخورد با حرف ها و قضاوت های آنها ضعیف و ناتوان بودم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها،وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات "منبع:سایت ارسین" ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

پست های مرتبط